Přejít k hlavnímu obsahu

čl. 1

Základní ustanovení

  1. Komise představenstva Sdružení oboru vodovodů a kanalizací ČR, z.s. (dále jen „komise“) zřizuje a ruší jako své poradní orgány představenstvo SOVAK ČR (dále jen „představenstvo“).
  2. Představenstvo stanovuje okruh problémů a konkrétních úkolů, kterými se komise mají zabývat.
  3. Představenstvo pověřuje ředitele SOVAK ČR vzájemnou koordinací činnosti komisí a představenstva.
  4. Představenstvo může v rámci komise pro operativnější řešení zadaných úkolů ustanovit na omezenou dobu pracovní skupinu. Představenstvo zároveň s ustanovením pracovní skupiny přesně vymezí její úkoly, dobu jejího trvání a na návrh předsedy komise schválí počet členů. Funkci předsedy pracovní skupiny zpravidla vykonává předseda komise, který zároveň pravidelně informuje ředitele SOVAK ČR o průběhu plnění úkolů.
  5. Členem komise se může stát:

a) zaměstnanec řádného člena SOVAK ČR,

b) zaměstnanec přidruženého člena SOVAK ČR,

c)  osoba v pracovně právním nebo jiném smluvním vztahu se členem SOVAK ČR, nominovaná předsedou komise nebo představenstvem,

d) odborně erudovaná osoba nominovaná předsedou komise nebo představenstvem.

 

čl. 2

Činnost komise

  1. Činnosti komise se účastní:

a) členové komise

a dále se mohou účastnit:

b) členové představenstva a kontrolní komise SOVAK ČR, dle jejich uvážení,

c) zaměstnanci kanceláře SOVAK ČR,

d) hosté komise.

  1. Každý řádný člen SOVAK ČR může nominovat pouze jednoho člena do každé komise.
  2. Řádný člen SOVAK ČR nominující člena komise z řad svých zaměstnanců se nominací zároveň zavazuje, že jmenovanému členu komise vytvoří podmínky k řádnému plnění funkce člena komise.
  3. Členství v komisi není nárokové a vzniká jmenováním představenstvem

a) buď na návrh řádného člena SOVAK ČR nebo

b) jmenováním na vlastní návrh představenstva.

Při jmenování může představenstvo přihlížet  k názoru předsedy komise.

  1. Členství v komisi zaniká:
    1. vzdáním se členství s účinností ke dni doručení písemného „Prohlášení o vzdání se členství“ řediteli SOVAK ČR nebo představenstvu,
    2. odvoláním společností, jejíž je odvolávaný člen zaměstnancem,
    3. odvoláním představenstvem s účinností  ke dni přijetí usnesení o odvolání,
    4. ukončením pracovního poměru ve společnosti člena SOVAK ČR nebo ukončením pracovně právního nebo jiného smluvního vztahu se členem SOVAK ČR.

Při odvolání může představenstvo přihlížet k názoru předsedy komise.

6.   Členové komise vykonávají svou funkci osobně. Členové komise nemají nárok na náhradu nákladů spojených s výkonem činnosti. Členové komise nevystupují navenek za komisi ani za SOVAK ČR bez mandátu schváleného ředitelem SOVAK ČR nebo představenstvem.

7.   Za mimořádnou práci nad rámec práce ostatních členů komise může předseda komise navrhnout takovému členovi finanční odměnu, kterou schvaluje ředitel SOVAK ČR.

 

čl. 3

Předseda komise

  1. Představenstvo jmenuje a odvolává z řad členů komise předsedu komise, a to na návrh členů komise nebo ze svého rozhodnutí.
  2. Předseda komise se vyjadřuje k návrhu na jmenování nových či k návrhu na odvolání současných členů komise dle článku 2, tohoto jednacího řádu.
  3. Předseda komise má právo představentstvu navrhnout na odvolání člena komise, který se opakovaně neúčastní jednání Komise, nebo neplní zadané úkoly.
  4. O účasti hostů na zasedání rozhoduje předseda komise, po předběžném projednání s ředitelem SOVAK ČR nebo představenstvem.
  5. Předseda komise navenek nejedná za komisi ani za SOVAK ČR v žádných záležitostech. To neplatí v případě předchozího pověření představenstvem nebo ředitelem SOVAK ČR.
  6. Předseda komise minimálně 2x ročně prostřednictvím ředitele SOVAK ČR informuje představenstvo o činnosti komise.
  7. Předseda komise do 31. 10. příslušného kalendářního roku zpracuje a zašle řediteli SOVAK ČR návrh plánu činnosti na následující kalendářní rok, který ředitel předloží k projednání na nejbližším zasedání představenstva.
  8. Předseda komise do 15. 1. zpracuje a zašle řediteli SOVAK ČR zprávu o činnosti komise za uplynulý kalendářní rok, kterou ředitel předloží k projednání na nejbližším zasedání představenstva.
  9. Za vedení komise může ředitel SOVAK ČR navrhnout předsedovi komise finanční odměnu, kterou schvaluje předseda představenstva.

čl. 4

Zasedání komise

  1. Zasedání komise svolává předseda komise nebo jiný jím pověřený člen komise prostřednictvím kanceláře SOVAK ČR písemnou pozvánkou (e-mail) a zároveň určuje a koordinuje s kanceláří SOVAK ČR formu, místo, čas a program jednání komise. Zasedání může svolat v odůvodněných případech i ředitel SOVAK ČR nebo představenstvo.
  2. Písemné pozvání obsahující formu, den, místo a hodinu zasedání a navrhovaný pořad jednání spolu s podkladovými materiály pro jednání komise musí být členům komise rozesláno alespoň pět pracovních dnů předem.
  3. Nemůže-li se člen komise zúčastnit zasedání komise, oznámí to pokud možno předem svolavateli zasedání a současně kanceláři SOVAK ČR. V takovém případě může písemnou formou sdělit své stanovisko k projednávané záležitosti.
  4. Zasedání komise zahajuje a řídí předsedající, kterým je předseda komise nebo v jeho nepřítomnosti jím pověřený člen komise.
  5. Zasedání komise je neveřejné. Komise je způsobilá se usnášet, jestliže je přítomna nadpoloviční většina všech jejich členů. K přijetí usnesení komise je třeba souhlasu nadpoloviční většiny všech členů.
  6. Nerozhodnou-li členové komise jinak, hlasují o přijetí usnesení veřejně. Návrh na tajné hlasování může vznést kterýkoli člen komise.
  7. Distanční forma jednání komise je ve všech ohledech rovnocenná prezenční formě jednání.

čl. 5

Korespondenční hlasování

  1. Komise může přijímat usnesení mimo zasedání prostřednictvím korespondenčního hlasování.
  2. Korespondenční hlasování se vyhlašuje na základě rozhodnutí předsedy komise nebo pověřeného člena představenstva (dále jen „předkladatel“) v případě, kdy je nutné, aby komise zaujala stanovisko k určité záležitosti, a není možné nebo účelné svolat zasedání.
  3. Členové komise rozhodují na základě písemného návrhu, který musí obsahovat popis problému, navrhované řešení a návrh usnesení (dále jen „podkladový materiál“). Součástí podkladového materiálu je i vyznačení termínu, do kterého mají být do kanceláře SOVAK ČR doručena vyjádření.
  4. Podkladový materiál musí být členům komise rozeslán nejpozději tři pracovní dni před termínem, ve kterém mají doručit svoje vyjádření do kanceláře SOVAK ČR.
  5. Korespondenční hlasování je zahájeno okamžikem odeslání podkladového materiálu a ukončeno okamžikem, do kterého mají být kanceláři SOVAK ČR dodána vyjádření členů komise.
  6. Předkladatel má povinnost na základě žádosti člena komise podat doplňující vysvětlení k podkladovým materiálům či odpovědět na otázky, které souvisí s  předmětem hlasování.
  7. Při korespondenčním hlasování hlasují členové komise písemně (např. dopis, e-mail).
  8. Návrh je přijat, vysloví-li se pro něj nadpoloviční většina všech členů komise.

 

čl. 6

Písemnosti týkající se jednání komise

  1. O každém zasedání komise je pořízen určeným členem komise nebo pověřeným zástupcem kanceláře SOVAK ČR zápis, zachycující i debatu a závěry k jednotlivým bodům programu, který je následně předložen předsedajícímu zasedání nebo jiné předsedou komise určené osobě k ověření. Dále je o účasti na zasedání Komise pořízena prezenční listina s vlastnoručním podpisem každého účastníka jednání komise. Kancelář SOVAK ČR následně doručí ověřený zápis vhodným způsobem členům komise. Prezenční listina bude uložena v kanceláři SOVAK ČR. Informace o jednání komise spolu s přijatými usneseními je následně publikována  na webových stránkách SOVAK ČR v části přístupné pouze členům SOVAK ČR.
  2. O výsledcích korespondenčního hlasování pořídí kancelář SOVAK ČR záznam a doručí jej vhodným způsobem členům komise.

 

čl. 7

Kancelář SOVAK ČR

 

Kancelář SOVAK ČR zajišťuje:

  1. organizaci zasedání komise včetně rozeslání pozvánky s programem,
  2. zajištění jednacích prostor, technické, organizační a materiální zajištění jednání,
  3. korespondenční hlasování komise,
  4. případné pořízení zápisu dle čl. 6, odst. 1,
  5. rozeslání ověřeného zápisu z jednání komise,
  6. archivaci a případné zveřejňování písemností týkajících se jednotlivých činností.

 

čl. 8

Přechodná a závěrečná ustanovení

 

  1. Komise zřízené před nabytím účinnosti tohoto jednacího řádu se považují za „komise“ dle tohoto jednacího řádu.
  2. Tento jednací řád nabývá platnosti a účinnosti dnem jeho schválení představenstvem.

 

Schváleno představenstvem v Praze dne 22. 9. 2020

 

Stáhnout dokument v PDF