Přejít k hlavnímu obsahu

Platformu SPOJUJEME ČESKO připravilo Ministerstvo průmyslu a obchodu a agentura CzechInvest. Spolupracují na ní s ministerstvy zdravotnictví, obrany a dopravy, Úřadem vlády ČR, agenturou CzechTrade, Svazem průmyslu a dopravy, Česko Digital, řadou odborníků na open data, univerzitami, komunitami aj. Aktuálně je s ní mimo jiné spojena speciální informační linka 1212, systém Microsoft Teams pro on-line komunikaci zaměstnanců, chatboti na webu Ministerstva zdravotnictví či Ministerstva průmyslu a obchodu, aktivita Data proti COVID, díky níž se během jednoho dne mezi lidmi vybralo 10 milionů korun na plicní ventilátory, služba Nakup bezpečně, která má zlepšit zásobování obyvatel potravinami a mnoho dalších. Vše oficiálně odstartovalo 28. 3. benefičním koncertem Pomáháme s Českou filharmonií. 

Projekt vzniká operativně na základě aktuálních potřeb společnosti, kterou nutná opatření v kontextu s pandemií koronaviru postupně mění. Technologie v době, kdy musí být omezen pohyb, nabývají na významu, rychle a dobře spojují, poptávka po nich turbulentně vzrůstá a ti, kteří chtějí a umí pomoct, se je snaží maximálně využívat. Ku prospěchu jiných i sobě navzájem. Čerstvě spuštěná platforma SPOJUJEME ČESKO funguje díky spolupráci  státu, vědců, univerzit, komunit a soukromého sektoru. „Nouzový stav, který jsme v kontextu s pandemií koronaviru museli vyhlásit, je pro všechny naprosto novou zkušeností. Klíčové je nákazu zvládnout tak, aby se v maximální možné míře ochránilo zdraví lidí. Proto osobní komunikaci musela rychle nahradit komunikace on-line, proto se práce v kanceláři z velké části změnila na home office. Připravenost na takové fungování byla různá, mnozí ji řešili doslova za pochodu a i pro nás na MPO, stejně jako v dalších resortech, to znamenalo celou řadu rychlých, ale zásadních změn,“ říká vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., a dodává: „Potřebovali jsme dělat porady videokonferenčně, učíme se tak aplikaci Microsoft Teams, bylo nutné rychle vyřizovat tisíce telefonátů, operativně se spustilo call centrum MPO a na pomoc zdravotnictví linka 1212, potřebovali jsme podnikatelům a živnostníkům říct, co je a není zavřené, chatbot teď automatizovaně odpovídá na nejčastější otázky a odpovědi… A je toho mnohem víc, kde se nám daří propojovat. Všem, kteří se na platformě SPOJUJEME ČESKO podílejí, patří velké díky!“

Další subjekty se do platformy SPOJUJEME ČESKO, která je ve správě agentury CzechInvest a vznikla díky týmu CovPoint, postupně zapojují. Jde o otevřený rozcestník technologií, služeb a platforem, které se spojily v boji s pandemií koronaviru. Aktuálně se chystá třeba propojení s přehledem projektů v rámci Czech Rise up, technologický transfer, COVID-19 indikativní test aj. Potvrzuje se tak, že efektivní využívání moderních informačních a komunikačních technologií je cestou, která byla už dříve velmi důležitá a v Česku dobře nastartovaná. Nyní za nouzového stavu je naprosto klíčová.

Více viz v tiskové zprávě MPO zde.

Kategorie:
Různé